Ford разбули тайните около хибридната версия на компактния ван C-Max Energi, чиито акумулатори се зареждат не само от eлектрическата мрежа, но и от слънчеви батерии, разположени съвсем логично на покрива на автомобила. Името на прототипа е Solar Energi.
Компанията SunPower и Технологичният институт в Джорджия са помагали за разработването на автомобила. За насочването на слънчевите лъчи в необходимата посока помага френелова леща, която следи движението на слънцето и спомага за натрупването на 8 киловата енергия, равносилни на четиричасово зареждане от битовата електрическа мрежа. 
Освен това C-Max въпреки слънчевите батерии все пак може да бъде зареждан по обичайния „плъгин“ начин. Новата система обаче е полезна на места, където няма електрическа мрежа или пък електричеството е прекалено скъпо. 
С напълно заредени акумулатори C-Max Solar Energi е способен да измине 997 км, 34 от които само на електрическа тяга. Годишно такъв автомобил, управляван от един собственик, ще намали с до 4 т вредните емисии. От Ford смятат, че ако всички леки служебни автомобили в САЩ бъдат обзаведени с такива панели, годишно ще се спестят 4 милиарда тона. 
C-Max Solar Energi ще бъде представен официално по време на изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас. 
 
       Qoros продаде първия си автомобил
      Qoros продаде първия си автомобил
    
     
       Българите стартираха уверено Дакар 2014
      Българите стартираха уверено Дакар 2014
    
    There are no comments yet. Be the first one to express yourself!
 Articles
     Articles   Ford Videos
    Ford Videos   
    

